Start Das Forum Die Technikecke Outboarder Aqua race retro from Aeronaut
Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:
  • Seite:
  • 1
  • 2

THEMA: Aqua race retro from Aeronaut

Aqua race retro from Aeronaut 28 Mär 2018 05:45 #1

  • Jean-luc Cayre
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Woodworker
  • Beiträge: 35
  • Dank erhalten: 23
Hi everybody.

Do you know this engine:
Aqua race retro from AERONAUT ref 700505

In france, the price is 169.95 €

It's beautifull but i think it's expensive

Is it good engine for this price.

Somebody use it ?

Thank you for your feedback.

Jean Luc
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 28 Mär 2018 11:08 #2

  • Kay_01
  • ( Administrator )
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Beiträge: 1553
  • Dank erhalten: 1351
Hi Jean Luc

I don´t have this engine but I have seen it sometime in the Internet. I think this is second best chouse for our boats:

1.) Brushed engine - that´s not realy up to date

2.) Geared transmition - that´s the main weakness


3.) Pricing - There is no diferent between the Order-No. and price

The TFL is a good Lower Leg for the beginning and a DIY Engine with flex shaft is not realy dificult to build - e.g. look at "AB´s by McFly"

Best regards,

Kay

*Ups, sorry! Mistake from my side. :victoria:

_____________________



Salut Jean Luc

Je n'ai pas ce moteur mais je l'ai déjà vu sur Internet. Je pense que c'est la deuxième meilleure chouse pour nos bateaux:

1.) Moteur brossé - ce n'est pas vraiment à jour

2.) Transmission transmise - c'est la principale faiblesse

3.) Prix - Il n'y a pas de différence entre le numéro d'ordre. et prix

La TFL est une bonne jambe inférieure pour le début et un moteur DIY avec un arbre flexible n'est pas vraiment difficile à construire - par ex. regardez "AB's by McFly"

Meilleures salutations,

Kay

* Ups, désolé! Erreur de mon côté.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 28 Mär 2018 12:36 #3

  • Klemens
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Class AU Stock Racer
  • Beiträge: 358
  • Dank erhalten: 199
Sorry Kay, aber da muss ich einwenig berichtigen :oops:

Unter der Bestellnummer Aeronaut 700505 hat das Teil

1. Inrunner
2. Flexwelle

www.aero-naut.de/produkte/schiffsmodellbau/schiffsantriebe

Den Antrieb den Du meinst hat die Bestellnummer 700504

Grüße, Klemens :winken:
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
Folgende Benutzer bedankten sich: gema1831, Kay_01

Aqua race retro from Aeronaut 28 Mär 2018 13:07 #4

  • Jean-luc Cayre
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Woodworker
  • Beiträge: 35
  • Dank erhalten: 23
No Kay,i am sorry but this engine is a brushless and transmission is flexshaft.


For information i give data in attachment.

However, i think it's very expensive (169€)with transmission plastic body.

Jean Luc
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
Folgende Benutzer bedankten sich: Kay_01

Aqua race retro from Aeronaut 28 Mär 2018 13:44 #5

  • Kay_01
  • ( Administrator )
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Beiträge: 1553
  • Dank erhalten: 1351
Jean-luc Cayre schrieb:

...However, i think it's very expensive (169€) with transmission plastic body...


Yes, it is! :glotz: Very interesting are the two exhaust pipes. I've never seen this before on a Mercury - less is sometimes more.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 04 Apr 2018 09:55 #6

  • Jo_S
  • ( Administrator )
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Beiträge: 6447
  • Dank erhalten: 2631
The Aeronaut 700505 is identical with the old Graupner GTX 500 (with a supplementary "somehow Mercury-stylish" cover).
See >> http://152vo.de/index.php/modelle/modellaussenborder/marktuebersicht.html#gr50

I formerly used two of the original Graupner GTX on my Atomite and on a small F1 tunnel hull as well. The plastic housing is not so much of a problem, but the flexshaft and the rear bearing are too weak. Graupner sells it for less than half the price (without motor). This outboarder construction was designed for brushed 480 type motors a long time ago and wasn't intended for today's brushless power. IMO 170 € is much too much, especially as it is not a reliable drive in our boats. The TFL is definitely the better bargain.
Keep the flat side on the water!
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 09 Apr 2018 06:08 #7

  • Jean-luc Cayre
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Woodworker
  • Beiträge: 35
  • Dank erhalten: 23
Thank you at all for your feedback.

Jean Luc
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 17 Apr 2018 14:52 #8

  • patanuga
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Rookie
  • Beiträge: 8
Hey
Ich habe den aeronaut 700505
und möchte einen 152er aufbauen
(bin fast blutiger anfänger
(jenny von aeronaut und ein aussenboarder eigenbau bisher gebaut)

in welche klasse wuerde der motor passen ?
die normalen ( 500mm lang und mehr ?
oder in die X (700mm etc) ?
vieleicht n geht auch noch ein tip welches ein gutes einsteigermodel ist
(mir ist schoenheit und fahrbild wichtiger wie topspeed ^^)

gruss patanuga
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aqua race retro from Aeronaut 17 Apr 2018 15:00 #9

  • Jo_S
  • ( Administrator )
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Beiträge: 6447
  • Dank erhalten: 2631
Hi Matthias,

der Antrieb geht für eine VO. Allerdings mit den Einschränkungen, die schon im vorletzten Posting gemacht wurden. Für eine VX hatt er zu wenig Dampf.

Gutes Einsteiger-Modell? Das ist einfach: die Baby Bullet. Fährt wie von selbst, ist nicht umzuschmeissen, kann auch sauschnell und ist sehr leicht zu bauen. Wird dir jeder Baby-Bullet-Fahrer bestätigen.
Keep the flat side on the water!
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
Folgende Benutzer bedankten sich: patanuga

Aqua race retro from Aeronaut 17 Apr 2018 16:19 #10

  • patanuga
  • ( Benutzer )
  • OFFLINE
  • Rookie
  • Beiträge: 8
Das war schnell ^^
Vielen Dank
Die Bullet mag ich auch vom design her
(das mit den einschränkungen hab ich nicht gefunden
oder nicht verstanden was du meinst)
der 700505 ist sehr schwer und ich musste blei zuladen um
beim eigenbau den schwerpunkt ins letzte drittel zu bekommen (bootslänge ca 530 mm ohne motor

Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
  • Seite:
  • 1
  • 2
Powered by Kunena Forum